top of page

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm kavramı, analistler, uzmanlar ve düşünce liderleri tarafından çokça tartışılan ve üzerinde fikir yürütülen bir konudur. Her sektörden her şirketi ilgilendiren bir konudur. Bu kadar önemli olmasının nedeni, işletmelerin çalışma biçiminde köklü bir değişimden geçiyor olmalarıdır. Müşterilerinin ihtiyaçlarını karşıladıkları stratejileri ve bu müşterilerin ister mobil cihazlar, ister giyilebilir teknoloji veya diğer cihazlar aracılığıyla olsun, işletmelerin hizmetleri ve teklifleriyle etkileşim kurma biçimlerini yeniden düşünüyorlar.



İşi Dijital Çözümlerle Dönüştürmek

Dijital dönüşüm, basitçe işin her bölümünün nasıl dijitalleştirileceği hakkında düşünmeye yönelik toptan bir geçiştir, çünkü işin her bölümünün artık çalışması için teknolojiye ihtiyacı vardır. Her şeyin dijital olacağı ve her şeyin birbirine bağlanması gereken bir çağdan geçiyoruz. Buna karşılık, şirketlerin teknolojiye bakış açısının da değişmesi gerekiyor. Her şey dijitalsa, sürücülerin araba sigortası poliçesi satın alma biçiminden müşterilerin evcil hayvan maması satın alma biçimine ve izleyicilerin film izleme biçimine kadar her şey dijitalsa, o zaman arka planda, müşterilerin geçmeye çalıştığı kanallar aracılığıyla bu deneyimleri sunmak için gerçekleşmesi gereken yüz binlerce bağlantıdan oluşan bir BT mimarisi vardır. Dijital dönüşümü benimseyen işletmeler, işlem sistemlerinden etkileşim sistemlerine geçmeye çalışıyorlar. Etkileşim sistemleri, müşterilerden bilgi çıkarır ve bunu hayata geçirir. Müşterilerle kişiselleştirilmiş ve zengin bir deneyim geliştirmek, onların yaşam boyu değerlerini artırır ve onları bir işletmenin savunucuları haline getirir.

Bu daha zengin etkileşimlerin gerçekleşmesi için şirketlerin verilerine erişmesi gerekir ve bu, her işletme için zorluktur. Bu ham varlıklara sahipler: on yıllar boyunca toplanan veriler veya ürün bilgilerinden veya tüketici satın alma davranışından elde edilen veriler. Her CIO'nun şu anda karşı karşıya olduğu zorlu görev, bu ham veri varlıklarının nasıl kullanılması gerektiği ve bugün bir bakım kabusu gibi görünen şeyi kuruluş için rekabet avantajına dönüştürmektir.

CIO'lar başka bir zorlukla daha karşı karşıya. Kuruluşlar yeni teknolojiyi benimsiyor, ancak bundan sorumlu olan merkezi BT değil - aslında işin geri kalanı. İster pazarlama, ister satış, ister finans, ister müşteri hizmetleri veya başka bir yerde olsun, işin her alanında giderek artan bir teknoloji ihtiyacı var. Merkezi BT'nin bugün çalışma biçiminin işletmenin bütünsel teknoloji ihtiyaçlarına hizmet etmesi imkansızdır. Bir şeylerin değişmesi gerekiyor. Bu nedenle, bağlantı ve entegrasyon, işletmenin geleceği için giderek daha önemli hale geliyor; entegrasyon, sistemleri yedeklemekten, verilere ihtiyaç duyan kişilerin erişebileceği hale getirmeye dönüşüyor.

Veri Yöneticisi Olarak CIO

Arka uç hizmetlerinin, verilerin ve uygulamaların en görünür şekilde bağlanma yolu, tüketici uygulamalarıdır - müşteriler için giderek daha bağlantılı deneyimler yaratan web uygulamaları veya mobil uygulamalar. Teknolojideki gelişmelerle birlikte, bir tüketiciye dijital olarak ulaşmanın yolları arttıkça, tüketicilerin etkileşimde bulunma biçimleri de değişiyor.

CIO'lar ve liderlik ekipleri için artık sadece uygulamaları anlamak yeterli değil; bu uygulamaları kullanan tüketicinin neye ihtiyacı olduğunu anlamaları gerekiyor. Bu kritik bir değişikliktir çünkü CIO grubunun işletmeyle farklı bir şekilde ortaklık kurması gerektiği anlamına gelir. Uygulamalara sahip olma, onlara erişim sağlama ve onlara bakma perspektifinden gelmek yerine, bu uygulamaların müşterilerinin (ister dahili ister harici) neye ihtiyacı olduğunu anlamalı ve bu işlevselliği sunmalıdır. BT artık belirli bir müşteri deneyimini mümkün kılmaya yardımcı olmalı, uygulamaları proje bazında düşünmemelidir.

Bu değişiklik kulağa oldukça dramatik geliyor. Herhangi bir şirket için, özellikle de Fortune 1000 için uygulama talepleri artık her yerden geliyor. Pazarlamadan, operasyonlardan, tedarik zincirlerinden, satıştan geliyor. Her işletme fonksiyonunun rekabet etmek için değil, sadece işlev görmek için verilere erişmek için uygulamalara ihtiyacı olduğu giderek daha açık hale geliyor. Bu işletme, uygulamalarının basit, kolay anlaşılır ve kullanımı kolay olmasını istiyor. İşletmenin teknolojisinin ölçeklenebilir, çekici, zengin, alakalı ve ilgi çekici olması gerekiyor ve kimse bunun gerçekleşmesi için BT departmanını aramak istemiyor.

Yeni Dijital İş Akışı

Bu uygulamaları oluşturmak için, kurumsal BT'de yaşamayan yeni nesil teknoloji geliştiricileri var. Bunlar, bir ekip oluşturan uygulama tasarımcıları veya mobil geliştiriciler ve iş kolu mimarlarıdır. Bu kişiler zaten kuruluşta mevcut ve bu uygulamaları oluşturuyorlar; BT ile çalışacaklar ve uygulamaları oluşturmak için ihtiyaç duydukları bilgi ve verilere ulaşmak için doğru kanalları kullanacaklar ya da BT'nin etrafından dolaşacaklar.

Birçok kuruluşta BT, gidip bilgiyi daha kolay bulan kişiler için gerçekten kurulmamıştır. Ya da bu geliştiriciler, merkezi kaynaklara erişmeleri gerektiğinde merkezi BT'nin katılımı olmadan kendi uygulamalarını oluşturacaklardır. Bu, bu uygulamaları kullanan tüketiciler için harika bir deneyim yaratmanın ideal bir yolu değildir. Bu nedenle BT'nin odaklanması gereken şey, verileri ve uygulamalara erişimi yönetmektir. Doğru yapıldığında, BT şirketin veri DNA'sının yöneticisi haline gelir; işletmedeki bilgi akışlarını anlayan kişiler, verilerine kimin eriştiğini ve bunları ne için kullandığını bilir.

Bağlantı, veri merkezinde gömülü olan veri varlıklarını, müşteriler için yeni ürünler ve yeni dijital hizmetler sunmak için bunlara ihtiyaç duyan kişilerin önüne getirir. Bu nedenle API'lere büyük bir iş odağı vardır; API'ler, iş stratejisi etrafındaki itici güç olacaktır. Şirketler, değerli verilerinin kilidini API'lerle açacak ve ister son tüketiciler ve B2C müşterileri, ister tedarik ortakları, isterse dahili olarak çalışanlar olsun, kuruluşun farklı bileşenlerine bu değeri sunmak için bunları kullanacaklardır.

Dijital Dönüşümün İşletmenizi Güçlendirmesine İzin Verin

Modern işletmeler, verilerin ve varlıkların kilitlendiği silo haline getirilmiş bir organizasyondan, verilerin serbestçe akabileceği ve işletmenin tüm bölümleri tarafından kullanılabileceği entegre, bağlantılı bir şirkete dönüşüyor. Entegre ve bağlantılı bir şekilde çalışmayı öğrenen şirketler büyük ödüller kazanacaktır.

 
 
 

Comments


bottom of page